Doelen
Doelstellingen/maatschappelijke effecten | ||
Versterken samenwerking met regionale partners en marktpartijen. | ||
Streefdoel/indicator | ||
n.v.t. | ||
Nulsituatie | Norm van 2014 | Wat is in 2014 gerealiseerd |
n.v.t. | n.v.t. |
|
Doelstellingen/maatschappelijke effecten | ||
Sterk inzetten op mobiliteitsmanagement voor specifieke gebieden en doelgroepen. | ||
Streefdoel/indicator | ||
Reductie van 5% van het aantal autokilometers in de spits in 2015 bij de bedrijven die meedoen met het Convenant Mobiliteitsmanagement | ||
Nulsituatie | Norm van 2014 | Wat is in 2014 gerealiseerd |
In 2010 is een 0-metingen en in 2012 een 1-meting uitgevoerd. Hieruit bleek dat het aantal autokilometers in de spits bij de deelnemende bedrijven met 1-2% was afgenomen. | Verdere afname van het aantal autokilometers in de spits. | Vanaf eind 2013 is de aanpak mobiliteitsmanagement integraal |
Doelstellingen/maatschappelijke effecten | ||
Handhaving van het binnenstedelijk fietsgebruik op het huidige hoge niveau en versterken van het regionaal fietsgebruik. | ||
Streefdoel/indicator | ||
In 2014 wordt 49% van de ritten tot 7,5 kilometer en korter met de fiets gemaakt. | ||
Nulsituatie | Norm van 2014 | Wat is in 2014 gerealiseerd |
49% in 2009 (bron: CBS). | 49% in 2014 | Landelijke cijfers van het Kennisinstituut mobiliteitsbeleid (KiM) in het mobiliteitsbeeld 2014 over onder meer Zwolle bevestigen het hoge, bovengemiddelde fietsgebruik in Zwolle.
|
Doelstellingen/maatschappelijke effecten | ||
De kwaliteit van het openbaar vervoer verbeteren door een intensieve samenwerking met de provincie Overijssel en het investeren in de doorstroming van het openbaar vervoer. | ||
Streefdoel/indicator | ||
n.v.t. | ||
Nulsituatie | Norm van 2014 | Wat is in 2014 gerealiseerd |
n.v.t. | n.v.t. |
|
Relaties met andere programma’s
Er is een sterke relatie met het project Spoorzone. Binnen de Spoorzone worden de nieuwe busterminal aan de zuidzijde van het station en de nieuwe verbinding van de zuidzijde naar de noordzijde gerealiseerd.
Doelstellingen/maatschappelijke effecten | ||
De betrouwbaarheid van het hoofdwegennet en de bereikbaarheid van belangrijke economische centra handhaven en waar mogelijk verbeteren. | ||
Streefdoel/indicator | ||
n.v.t. | ||
Nulsituatie | Norm van 2014 | Wat is in 2014 gerealiseerd |
n.v.t. | n.v.t. |
|
Aantal meldingen openbare ruimte verkeer in 2010. | Daling van het aantal meldingen met 5%. |
Relaties met andere programma’s
Dit onderdeel heeft een sterke relatie met het programma Beter Benutten, welke hierboven is benoemd i.r.t. de doelstellingen over mobiliteitsmanagement.
Doelstellingen/maatschappelijke effecten | ||
Verbetering verkeersveiligheid. | ||
Streefdoel/indicator | ||
50% reductie van het aantal verkeersdoden en 34% reductie van het aantal ziekenhuisgewonden in 2020 ten opzichte van 2002. | ||
Nulsituatie | Norm van 2014 | Wat is in 2014 gerealiseerd |
6 verkeersdoden en 98 | Er zijn geen betrouwbare gegevens beschikbaaar over het aantal verkeersdoden en -gewonden. In 2015 wordt bezien hoe deze cijfers wel beschikbaar kunnen komen.
|
Doelstellingen/maatschappelijke effecten | ||
Bieden van kwantitatief en kwalitatief voldoende parkeergelegenheid. | ||
Streefdoel/indicator | ||
In 2020 1000 nieuwe parkeerplaatsen erbij en 850 parkeerplaatsen die beter worden benut ten opzicht van 2011. | ||
Nulsituatie | Norm van 2014 | Wat is in 2014 gerealiseerd |
|
Relaties met andere programma’s
Project Katwolderplein
Project Beter Benutten