Vastgestelde begroting 2014 |
Begroting t/m raad 15-12-2014 |
Rekening 2014 |
Te verklaren verschil t.o.v. begroting 15-12-2014 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten |
Baten |
Lasten |
Baten |
Lasten |
Baten |
Lasten |
Baten |
Saldo |
|
Saldo van lasten en baten |
8.838 |
46 |
8.806 |
46 |
8.540 |
95 |
265 |
49 |
315 |
Reservemutaties |
|
201 |
|
369 |
45 |
342 |
-45 |
-27 |
-72 |
Gerealiseerd resultaat |
8.838 |
247 |
8.806 |
414 |
8.585 |
437 |
220 |
23 |
243 |
Verschillen ten opzichte van de begroting inclusief begrotingswijzigingen (bedragen x € 1.000)
- = nadeel / + = voordeel |
Lasten |
Baten |
Saldo baten en lasten |
Storting reserve |
Onttrekking reserve |
Gerealiseerd resultaat |
---|---|---|---|---|---|---|
Vrijwilligersbeleid |
|
|
|
|
|
|
Beleid accommodaties |
141 |
|
141 |
|
-39 |
102 |
Sociaal cultureel werk |
26 |
|
26 |
|
|
26 |
Wijkorganisaties |
11 |
|
11 |
|
|
11 |
Welzijnsbeleid |
39 |
|
39 |
-45 |
|
-6 |
Integratiebeleid |
-6 |
|
-6 |
|
|
-6 |
Zelforganisatie minderheden |
11 |
|
11 |
|
|
11 |
Ontwikkelingssamenwerking |
|
|
|
|
|
|
Ouderenbeleid |
6 |
|
6 |
|
|
6 |
Wijkmanagement |
28 |
49 |
77 |
|
12 |
89 |
Leefbaarheid en wijkveiligheid |
10 |
|
10 |
|
|
10 |
Totaal |
265 |
49 |
315 |
-45 |
-27 |
243 |
Financiële verantwoording
Analyse afwijkingen > € 50.000 tussen begroting na wijziging en programmarekening 2014
Product | afwijking | I/D | Analyse |
Beleid accommodaties | +102 | I | Dit voordeel is ontstaan vanwege het vrijvallen van kapitaallasten van het Anker. Volgens de nota afschrijving worden er pas kapitaallasten geboekt het jaar na het gereed komen van de activa. In dit geval betreft het de nieuwbouw van het Anker. |
Bedragen x € 1.000
De genoemde verschillen passen binnen de door de raad vastgestelde beleidskaders.
I = incidenteel verschil, D = verschil met doorwerking naar latere jaren (structureel of meerjarig incidenteel)
- = nadeel, + = voordeel
Overzicht restant investeringskredieten:
Project . | krediet | nieuw | besteding | restant | dekking | ||
1-1-2014 | krediet | 2014 | krediet | derden | res./voorz. | expl.rek. | |
Wijkenaanpak K’poort/D’poort | 317 | afgesloten | |||||
Wijkbudgetten RB jun 10 6e ronde | 23 | 10 | afgesloten | ||||
Jongerenbudget 12/13 | 60 | 30 | 30 | 30 | |||
VVI 13 inr&interieur WC Gerenlanden | 90 | 90 | 90 | ||||
Diezerpoort sociaal (van progr.ruimte) | 628 | 105 | 523 | 50 | 473 | ||
Jongerenbudget 2013 | 156 | 11 | 145 | 145 | |||
490 | 784 | 156 | 788 | 50 | 648 | 90 |
Specificatie nieuwe krediet:
Project | Bedrag | Besluit | Toelichting |
Overheveling D'poort van progr. 5 naar 6 | 628 | Berap 2013-2 | |
Bewoners-/jongerenbudget 2013 | 156 | Rb. 25-6-2012 | |
784 |
Specificatie afgesloten krediet:
Project | Bedrag |
Wijkbudgetten RB jun 10 6e ronde | 13 |
Wijkenaanpak K'poort/D'poort | 317 |
330 |
Verantwoording (alle restantkredieten ouder dan 3 jaar en belangrijke restant kredieten korter dan 3 jaar)
Diezerpoort Sociaal
In de Diezerpoort wordt gewerkt vanuit het principe van natuurlijke wijkvernieuwing met als uitgangspunt aan te sluiten bij de dynamiek en ontwikkelkracht van de wijk. Diezerpoort sociaal: uitvoering op basis van wijkopgaven en bewonersinzet o.a. gericht op participatie en iedereen doet mee.
Financiële structuur lasten en baten bestaand beleid (x € 1.000)